joi, 2 mai 2013

De ce nu e bine să pupi icoane sau să mănânci de pe jos


Pe rtv.net găsim un articol despre pupatul icoanelor, obicei foarte mainstream la români. Un obicei, puțin cam scârbos dacă mă întrebați pe mine, deși eu nu știe nimic. Chiar mă gândeam acum câteva luni de cât de sanitar este să îți pui buzele pe ceva pe care și-au mai pus gura încă câțiva zeci de mii de oameni. Ai zice că orice părinte știe răspunsul, doar își opresc copiii când vor să lîngă geamurile din tramvai, dar când vine vorba de religie, toată lumea își pune creierul în "stand-by" și uită tot ce a învățat. 

Conform doctorului de familie, Veliscu Daniela, depinde de cantitatea de salivă lăsată pe sticla icoanei de pupăcioși. Dacă e vreun Don Juan limbos pe acolo sau o băbuță fără dinți, imediat după ce a mâncat o lămâie, ați belit-o! Doctorul a mai declarat că nu poți lua decât un streptococ, un stafilococ, o candidoză....bă ho! Parcă-s la piață: "Cu cât dai candidoza bre?" "3 limbi pe icoană și suntem chit". Ah, dar stai, prezența divină, te vindecă de microbi, era să uit. Păcat că nu te vindecă și de prostie că eram departe acum. 

Un alt doctor își dă și el cu părerea. Ceaușu Emanoil declară că nu prea sunt microbi la nivelul buzelor și că n-ar trebui să ne îngrijoram, trebuie un contact mai prelungit și cum icoanele sunt pentru toți și e mereu coadă, ca și la mă-ta, scuze nu m-am putut abține, ne mișcăm destul de repede. Nu apucă nimeni să lingă sticla aia precum un câine care curăță o farfurie plină de carne. Ah, ok, dar nea doctore, eu ce să mai zic că am luat streptococ fără să ling pe nimeni, e oare răzbunare divină pentru căile mele păgâne? Măcar m-ai liniștit că mi-era frică de icoane și căutăm scuze să nu pun gura pe ele, cum nu pun gura pe brocolli. 

Dar doctore, sigur nu putem lua nimic? Vreau să fiu și eu liniștit. Conform aceluiași doctor, nu poți lua DECÂT o salmonelă...un herpes! Aaaa, ok, DECÂT astea două inofensive. E NP BĂIEȚI, E NP, herpesu' e foarte prietenos, prieten de-al meu, ne știm de mici, E NP! 

Aveam de gând să închei articolul aici, dar mai includ o mică povestioară din partea lui Cinky, cea care o joacă pe Geany și pe Tantzuk:  

"Țin minte foarte bine, când eram mică, mama mă obliga an de an să merg la Biserică în noapte de Paște.  Așa că, îmi plăcea, nu-mi plăcea, în noaptea de Paște eram la 4 ace în cea mai conservatoare fustiță pe care o aveam. Această situație a durat ceva vreme, până într-un an, când s-a întâmplat ceva ce nu cred că voi uita prea curând. Am mers, ca de obicei cu mama, la biserică, unde, bineînțeles era o harababură totală, multă aglomerație și gălăgie. După câteva ore de așteptat, ajung și în Biserică. Ceea ce am văzut acolo m-a șocat. În fața mea, era o domnișoară înaltă, slăbuță într-o fustiță atât de scurtă că fetele care merg în club ar fi fost geloase. Tocuri înalte ,de nu știu cum reușea să meargă cu ele, completau ținuta. Am avut un mic infarct când, domnișoara s-a aplecat să pupe icoana (cred că și bărbații din spate, deși din alte motive), dar mai mare șoc am avut după ce  am văzut urmele lăsate pe icoană. Ditamai pata, de un roșu aprins, fix în mijloc. Acela a fost ultimul an când am mers la Biserică în noapte de Paște."


Sursa stire: rtv.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu